בשנים האחרונות הפך הפרסום באינטרנט לאחד הכלים היעילים ביותר לקידום עסקים, לצד שיטות הפרסום הוותיקות יותר, כדוגמת העיתונים, הרדיו והטלוויזיה. הפרסום באינטרנט כולל מגוון רחב של שיטות, החל מרשתות חברתיות, דרך קידום אתרים מקצועי וכלה בתשלום על מודעות המתפרסמות בזירות שונות ברשת.
מרבית החברות, בעלי העסקים ובעלי המקצוע גילו ממזמן את הפוטנציאל הפרסומי הרב הקיים ברשת ואת אינסוף אפשרויות החשיפה, המובילות להגדלת חוג הלקוחות והרווחים.
עם זאת, עד לא ממזמן היו רבות מאפשרויות אלה חסומות בפני מגזר שלם של עורכי דין, בשל השתייכותם ללשכת עורכי הדין ובשל כללי האתיקה המקצועית החלים עליהם. בעקבות החלטה חדשה של ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, הורחבו לאחרונה בצורה משמעותית אפשרויות הפרסום ברשת אינטרנט גם עבורם.
זקוקים לסיוע משפטי? חייגו: 03-6093833
אתיקה מקצועית כבוד המקצוע וכללי פרסום OnLine
בחוק לשכת עורכי הדין מופיעות אמות מידה שונות הקשורות לאתיקה מקצועית, החלות מתוקף החוק, על כל עורכי הדין בכל הקשור למילוי תפקידם. ב”כללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), התשמ”ו- 1986″, מופיעים כללים אלה באופן מסודר וברור.
בהתאם לכללים נקבע האסור או המותר עבור כל ציבור עורכי הדין בתחומיי עבודתם המקצועית, כדוגמת: צורת הלבוש המקובלת, היחס הרצוי ללקוחות, אופן גביית שכר הטרחה וגם השיטות השונות בהן ניתן לנקוט לצורך שיווק ופרסום השירותים הניתנים על ידיהם.
מטרתם של כללי האתיקה המשפטית היא לנסות ולשמור על רמה מקצועית ואתית גבוהה, בייחוד לנוכח התחרותיות הקשה הקיימת בתחום.
בשל כך, נוקטת הלשכה גם בשיטות אכיפה יחסית נוקשות כלפי מי שמפר כללים אלה, החל מקיום ביקורות סדירות, דרך זימון לוועדת משמעת מיוחדת וכלה בשליחת מכתבי אזהרה.
בהקשר זה, חלק מכללי האתיקה המקצועית חלים גם על הפרסום באינטרנט.
פרסום באינטרנט – אפשרויות חדשות גם עבור עורכי דין
לאחרונה החליטה ועדת האתיקה של עורכי הדין להסיר כמה מהמגבלות שחלו על ציבור עורכי הדין בתחום הפרסום ברשת האינטרנט.
מעתה, למעשה, רשאים עורכי הדין, כמו מפרסמים אחרים ברשת, ליטול חלק פעיל בזירות השונות כדי לפרסם עצמם, להגביר את החשיפה לשירותיהם ולהגדיל את חוג לקוחותיהם. אין זה משנה אם משרדך עוסק בנושאי פלילים, הוצאה לפועל או דיני חוזים, מעתה תוכל לפרסם ולהגיע אל קהל יעד נרחב באמצועת רשת האינטרנט.
אמנם, גם בעבר יכלו עורכי הדין להשתמש ברשת לצרכי פרסום אף עשו זאת, אך עד שפורסמה החלטת הוועדה לא יכלו עורכי הדין להשתמש בשיטות פרסום רבות, שהיו נגישות למגזרי העסקים האחרים.
עד שינוי כללי האתיקה בתחומי הפרסום רשאים היו עורכי הדין להשתמש בשיטות פרסום ברשת, כדוגמת: קידום אתרים, רשתות חברתיות או כתיבת מאמרים משפטיים.
לאחר החלטת ועדת האתיקה חלו חידושים משמעותיים בתחום. מעתה רשאים עורכי הדין להשתמש בשיטות פרסום חדשות, כדוגמת: תשלום על קישורים ממומנים במנוע החיפוש המפורסם ביותר “גוגל” או בכל מנוע אחר, פרסום ממומן בפייסבוק או פרסום ממומן בפורטלים מקצועיים שונים.
בנוסף לכך, יכולים עורכי דין להשתמש באפיקי פרסום אחרים ברשת, החל משימוש בפורומים, דרך ניהול בלוג וכלה בתגובות בטוקבקים.
זקוקים לסיוע משפטי? חייגו: 03-6093833